Kampania „Czas dla Kobiet” jest odpowiedzią na problemy jakie napotykają przedsiębiorców w kwestii odpowiedzialności społecznej biznesu, o czym wspomniał niedawno podczas wywiadu dla Gazety Prawnej pan Jacek Goliszewski prezes BCC. Cytując pana prezesa: „Brat od dwóch lat zauważał, że potrzebna jest zmiana, zgodnie ze zmianami potrzeb polskich przedsiębiorców. Potrzeb ale także zmian ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Automatyka robotyzacja, BigData, Business Intelligence, społeczna odpowiedzialność biznesu, czy raportowanie społeczne dla spółek giełdowych, które wchodzi w życie od 2023 roku w związku z dyrektywą Unii Europejskiej. Z jednej strony to wzrastające i duże ryzyka, z drugiej strony stoją przed nami wyzwania, które prowadzą do zmian modeli biznesowych i opracowania nowych strategii."
W dobie fluktuacji kadr nie ma czasu do stracenia. To właśnie teraz jest ten moment, by obrać kierunek na tworzenie takiego środowiska pracy, w którym to dbałość o zdrowie fizyczne i psychiczne jest wbudowana jako jego integralna część, a nie jedynie dodany jako mało znaczący bonus w postaci pakietów zdrowotnych, karnetów na siłownię.
Zmieniając podejście organizacji/ przedsiębiorstwa, gdzie liczy się jedynie zysk, na skupienie swej uwagi również na dobrostan fizyczny i psychiczny pracownika stajemy się wygranymi w każdym zakresie i biznesowym, i społecznym.
Warto też pamiętać o tym, że pracownicy w czasach „big quit” przy wyborze nowych miejsc pracy kierują się opinią o wewnętrznym klimacie w danej firmie.
Problemy zdrowotne pracowników odbijają się nie tylko na finansach firm, ale również na relacjach pracownik- pracodawca.
Zauważając te problemy Fundacja „JESTEŚ KOBIETĄ. KAŻDEGO DNIA” oraz BCC Loża Katowicka podjęła decyzję, aby stworzyć projekt, który daje rozwiązania związane z zadbaniem o zdrowie fizyczne i psychiczne zespołów tworzących dane firmy. Cykl spotkań jakie będą organizowane od września 2022 do czerwca 2023 mają charakter informacyjny i edukacyjny dla wszystkich kobiet, a uczestnictwo w nich jest bezpłatne. Będziemy mówić o profilaktyce, o wszystkim tym co może wspomóc nas w jak najdłuższym i najlepszym komforcie życia pod względem zdrowia.
Firmy biorące udział w kampanii „Czas dla Kobiet” mają odwagę, by używać swojej liderskiej pozycji, inicjować działania na rzecz zmian panujących w nim norm kulturowych.
Wszystkie organizacje i firmy zainteresowane przystąpieniem do projektu serdecznie zapraszamy. Razem możemy pokazać prospołeczne oblicze biznesu.